Funktionär

För att kunna genomföra en simtävling krävs det ca 20 funktionärer per tävlingspass. Det är mycket folk och vi behöver ständig påfyllning i funktionärsleden. För att vi ska kunna genomföra våra egna tävlingar Barracuda Race och Sjörövarsimmet och för att få delta på vissa andra tävlingar krävs det att vi föräldrar engagerar oss som funktionärer. Klubbarna i Västsverige försöker också hjälpa varandra vid tävlingar, så kan man ställa upp ibland tas hjälpen tacksamt emot.

Utbilda dig till funktionär

Syftet med en utbildning är att ge behörighet som tävlingsfunktionär. Att kunna reglerna inom simning skapar förståelse för ditt barns simning och simtävlingar och det blir mycket roligare att titta på tävlingar när man kan reglerna!

Varför funktionär

De första gångerna som vi följer våra barn till simtävlingen, är för att hjälpa dem i omklädningsrummets trängsel, förmå dem att simma in tillsammans med andra främmande barn eller hålla reda på vilka grenar och heat de skall delta i.

Efter några tävlingar är de förvånansvärt självständiga. De tycker ändå att det är skönt att någon vuxen familjemedlem är närvarande.

Några goda skäl till att bli funktionär:

• Du vill ta aktiv del i ditt barns idrott
  • Du skjutsar och sitter ändå med på tävlingarna
  • Du vill lära dig mer om reglerna i simning, förstå vändningar, starter och ditt eget barns simutveckling
  • Du vill vara delaktig i klubben, lära känna andra föräldrar från såväl S02 som från andra klubbar
  • Alla klubbar måste ställa upp med ett visst antal funktionärer, om inte så får heller inte simmarna tävla.

Vem kan bli funktionär?

Alla kan bli funktionär, enda kravet är att man som funktionär ska vara 16 år. Några förkunskaper inom simning behövs inte. Du blir Funktionär för Steg 1 efter två kurskvällar och två praktikpass.

Intresserad?

Är du intresserad av att bli funktionär? Skicka ett mail till funktionar@s02.nu med följande information:

• Namn
  • Telefonnummer
  • Namn på ditt/dina simmande barn

Vi hör sedan av oss med mer detaljer kring utbildningen. Vi svarar också gärna på frågor om utbildningen eller hur det är att vara funktionär.

Vi ses på bassängkanten!

Kansli

Kansli öppettider
Måndag 12:30-15:00
Torsdag 12:30-15:00
Torsdag Kanslishop 17:00-19:00

Telefon 073-656 61 18
Epost kansli@s02.nu

Läs senaste nyhetsbrevet

Bästa livförsäkringen!
Träna med oss

Varmt välkomna till en ny termin vecka 11.
Se kurser och priser...

Swim of Hope 2023